Kuidas disainida õpikogemust?
Topic outline
-
Tere tulemast kursusele "Kuidas disainida õpikogemust"!
Kursus tutvustab disainmõtlemise metoodikat ja selle rakendamise potentsiaali õppeainete ja haridusprogrammide loomisel. Disainmõtlemine on kogunud populaarsust ärimaailmas, tõestades end kui asendamatut tööriista äriprobleemide lahendamisel, uute toodete ja teenuste loomisel ning olemasoleva kliendikohgemuse parendamisel.
Hariduses on disainmõtlemise rakendamine alles kogumas hoogu, kuid oma olemuselt on tegemist metoodikaga, mis aitab luua sellist õpikogemist, mis on tudengi jaoks kaasahaarav ja maksimaalselt meeldejääv.
Kursuse raames avaneb osalejatel võimalus omandada metoodika praktiliste näidete ja harjutuste abiga.
NB! Kursust võttes tuleb arvestada nelja iseseisva tööga, mis võtavad kokku hinnanguliselt 6-8 akadeemilist tundi.
-
Kursuseks ette valmistades palun töötage läbi alloev artikkel ja video (inglise keeles). Materjaliga tutvumine on vajalik selleks, et luua grupi liikmetel ühine arusaam kursuse laiemast kontekstist ja disainmõtemise võimalikust rollist hariduses.
Materjali põhjal koostatud enesereflektsioon (iseseisev töö) on sisendiks kursuse juhendajale, et paremini mõista osalejate tausta ja praktilisi vajadusi disainmõtlemise omandamiseks.
Kursuse sissejuhatava materjali läbi töötamise ja enesereflektisiooni tähtaeg on 25. september kell 18:00. -
Esimese töötoa raames käsitleme kolme teemat:
- Õppejõu roll tänapäevase hariduskogemuse loomisel. Kuidas on muutunud õppejõu roll ja ülesanded ajas? Mille alusel igaüks meist tajub, et ta teeb head tööd. Kuidas suhestub õppejõu roll väärtuse loomisega üliõpilaste jaoks.
- Disaini protsessi ülevaade. Mis on disain ja kuidas saab see olla toeks hariduses. Miks võiks iga õppejõud olla disainer?
- Disaini esimene etapp: empaatia. Millest algab õppijakeskse disaini protsess ja kudias samastuda üliõpilasega? Tutvume kahe tööriistaga, mis aitavad paremini mõista õppija profiilil.
-
Töötoa raames keskendume käsitleme järgmiseid küsimusi:
- Kuidas tajub õppija õpikogemuse väärtust?
- Mis on õpikogemuse väärtust kujundavad komponendid?
- Kuidas disainida väärtuspakkumist?
Lisaks, tutvume Lotus Blossom ajurünnaku meetodiga, mis võimaldab leida ebastandardseid lahendusi püstitatud probleemile.
-
Töötoa raames on keskseks teemaks tudengiteekonna disain. Selgitame välja:
- milliseid komponente väärtustab õppija erinevates õpiprotsessi faasides;
- kuidas disainida sujuv teekond kõikidele õppija persoonadele.
-
Mooduli raames keskendume sellele, kuidas leiab disainmõtlemine praktilist rakendust haridusvaldkonnas ja kuidas teha alust disainimeetodite kasutamisega igapäevaselt.
Külalisesineja: Radka Newton, Lancasteri ülikoolist
Viimase kodutöö (enesereflektsiooni) esitamisel väljastatakse vähemalt 75% seminarises kohal olnud osalejatele avatud ülikooli poolt kursuse läbimise tõend. Personaliosakond teeb kursuse tõendi kohta ka sissekande NAVis personalikaardil. Tähtaeg on esmaspäev, 16. november 2020.