Õppija edusammude jälgimiseks on mitmeid võimalusi. Alustame kasvõi lihtsast hinnetelehest, mida on saanud varasemalt käsitleda. Samas on neid võimalusi rohkem, millest osad sobivad paremini just nimelt jooksvaks tagasisidestamiseks, osad jällegi kursuse lõpetamistingimust tähistavana. Loetleme siinkohal need põhivõimalused ja seejärel vaatame lähemalt, kuidas neid oma kursusel üles seadistada.


Üldisemad kokkuvõtted/statistika

  • Hinneteleht
Üldjuhul kasutatakse igal Moodle kursusel hinnetelehte, mis võib aga ei pea esitama nii jooksvat soorituste seisu kui ka kursuse lõpetamise seisu (nt on sooritatud eksam, mille hinne on õppijale esmalt teavitatud läbi Moodle õpikeskkonna). Hinnetelehe ülesseadistamist ja näidet vaata varasemast moodulist. Juhul kui soovitakse hinnetelehe baasil teostada õpianalüütikat, siis saab hinnetelehe sisu alla laadida nii *.csv kui ka MS Excel faili formaadis (*.xlsx).

  • Raportid
Lisaks hinnetelehele saab kasutaja aktiivsust vaadata ka sisseehitatud raportite kaudu. Need on kursuse/õppija põhised. Moodle pakub kursusepõhiseid ülevaateraporteid päris mitmel kujul. Ehkki nende raportite analüüs on ehk piiratum kui näiteks tegevustepõhine analüüs, siis on raportitel täita oma roll. Näiteks seeläbi saame hinnata mõningate õppematerjalide välja paistmist, loetavust või õigem oleks öelda "klikkimismäära". Ja kui neid andmeid kõrvutada teiste väljavõtetega saame teha kokkuvõtteid probleemi lähteallikast. Näiteks võib teatud õpiväljundi omandamise keerukus olla seotud sellega, et mingit õppematerjali pole klikitud ja vastused (nt testi küsimusele) on antud muul moel (peast, meenutades, guugeldades jne). Analüüsides nüüd erinevaid raporteid, saamegi teha lihtsamat statistikat. 

  • Õpimärgid
Õpimärke saab õppija seisukohast vaadata kui lisamotivaatorit, kuna seeläbi on võimalik õppijale kuvada/omistada teatud tunnustus kui ta on mingi osa kursusest või kursuse tervikuna läbinud. Pealegi kasutatakse õpimärke tänasel päeval väga laialdaselt ning nende edastamiseks erinevatesse infosüsteemidesse on loodud integratsioone. Näiteks Credly, mille kaudu saab erinevaid õpimärke kuvada ka isiklikus CV-s või hoopis LinkedIn profiilis.


Lõpetatust esitavad

  • Tegevuse lõpetatus
Tegevuse lõpetatus on vast kõige laiemate võimalustega õpianalüütika kontekstis. Seda põhjusel, et tegevust saab hinnata läbi erinevate mõõdikute. Näiteks selle sooritamisaja, tulemuse/sisu järgi. Tegevuse lõpetatust saab määrata nii automaatselt (teatud tingimuste täitmise korral) või ka käsitsi (nt õppija soovib märkida mingi tegevuse lõpetatuks, kuna ta on sellega tegelenud - lugenud, vaadanud, teinud enese jaoks kokkuvõtted jne). Tegevuse lõpetatus eeldab selle aktiveerimist kursuse tasemel (kursuse põhiseadetes).

  • Kursuse lõpetatus
Lisaks tegevuse lõpetatusele saame vaadata lõpetatust ka kursuse kontekstis. See on hea indikaator õppijale, andes talle veendumuse, et nüüd on kõik tegevused kursusel teostatud ja seega eeldused täidetud, et siin kuvatav hinne või kokkuvõte kantakse vajadusel üle näiteks õppeinfosüsteemi.


Moodle funktsionaalsused sõltuvalt selle versioonist või lubamise sätetest

  • Kompetentsid
Kompetentse saab kirjeldada läbi õpiväljundite saavutamise/omandamise. Õpiväljundid on ühelt poolt igal kursusel, kuid need on omakorda seotud õppekavaga (või täiendkoolitusprogrammiga) ja sealt edasi võivad olla lingitud riiklike nõuetega (või kutsestandardige jne). Sellest lähtuvalt saab rääkida kompetentside-põhisest õppest või oskustepõhisest õppest. Kompetentside moodul eeldab nende defineerimist Moodle administraatori poolt ja alles seejärel saab neid kaasata üksikutel kursustel. Praeguse seisuga (oktoober 2021) pole see TalTech Moodles aktiveeritud.  

  • Analüütika
Moodle kaasab automatiseeritud võimalust teostada kursuse põhist analüütikat (nii kirjeldav kui ennustatav), kuid see eeldab esmalt selle aktiveerimist Moodle administraatori poolt, selle n-ö väljaõpetamist ja seejärel saab seda ka kursuse põhiselt kasutada. Praeguse seisuga (oktoober 2021) pole see TalTech Moodles aktiveeritud, mistõttu lähemalt me sellega tutvust ei tee, kuid põhiosas on seeläbi võimalik saada teavitusi näiteks nendest tudengitest, kes pole teatud aja jooksul piisavalt aktiivsed olnud (sh kursusele sisenenud). 


Referentsid
Allikas: Moodle tracking progress, https://docs.moodle.org/311/en/Tracking_progress


  

Viimati muudetud: esmaspäev, 25. oktoober 2021, 15.47 PM