Page
Vahendeid ja tegevusi, mida kursusel kasutada
Vahendeid ja tegevusi, mida kursusel kasutada
Completion requirements
Moodle õpikeskkond pakub rida vahendeid, millega saab õpetaja esitada õppijale õppematerjale.
Vahendid võib jagada kolmeks:
Vahetekst tekib täies ulatuses sisuossa. Sellega saab edastada teateid, lühijuhendeid, tähelepanuavaldusi jne. Samuti saab vahetekstiga kujundada sisuosa.
Valmismaterjalid on vaja paigutada Moodle keskkonna failide kogusse (vt ekraanisalvestust "Failide üleslaadimine"). Pange tähele, et kaustale "backupdata" pääseb juurde ainult õpetaja. Kui kasutada linke selles kaustas olevale materjalile, siis õppija neid materjale ei näe. Seega looge endale uued kaustad.
Failide kogus olevate failide kasutamiseks on vahendid "Link failile või veebilehele " , "Näita kataloogi" või "Lisa IMS Content Package".
Mugav on kasutada neid materjale, mis on teistes serverites ja millele saab lingi teha. Seda kasutatakse sageli videode näitamisel. Siin on aga oht, et aadressid võivad muutuda või materjalid lihtsalt ära kaduda. Linke tuleks aegajalt kontrollida.
Moodle õpikeskkond pakub mitmeid võimalusi luua tegevusi.
Jagame tegevused samuti kolmeks:
Testid sisaldavad küsimusi, mis kogutakse küsimuste lattu. Testi ettevalmistamisel luuakse testi vorm, kus määratakse testi sooritamise tingimused - avanemise ja sulgumise aeg, lubatud katse arv, trahvid, vastuste ja kommentaaride esitamise aeg jne. Testi vormi lisatakse küsimused (vt ekraanisalvestust "Testi korraldamine").
Küsimused on omaette, neid võib kasutada erinevates testides ja samaaegselt ka mitmes testis (vt ekraanisalvestust "Küsimuste loomine"). Küsimustes paremini orienteerumiseks on sobiv need paigutada kategooriatesse.
Küsimusi on mitut tüüpi. Enamikele küsimustele saab ette anda õige vastuse, mis võimaldab vastuste automaatset kontrolli ja kiiret tagasiside andmist õppijale. Tagasiside tuleb õpetajal loomulikult endal välja töötada. Seega on testidega võimalik suurepäraselt korraldada õppeprotsessi, kommenteerida õigeid ja ebaõigeid vastuseid. See korraldamine nõuab päris põhjalikku läbimõtlemist ja palju aega, kuid on samal ajal ka huvitav tegevus. Võimalused, mida Moodle selleks pakub, on head, aga nõuavad läbikatsetamist. Päris täpset ettekirjutust on raske teha, sest need oleksid vaid ühe autori teatud valikud.
Ülesanded on tegevused, mis võimaldavad õppijal saata faile õpetajale hindamiseks ja õpetajal tehtud tööd kommenteerida ja hinnata.
Seltskondlikud tegevused eeldavad kõigi või vähemalt kahe õppija osalemist, sest nende ideeks on õppijate omavaheline suhtlus ja samuti suhtlus õpetaja ja õppijate vahel. Sellesse valdkonda kuuluvad foorum, sõnastik, valik jne.
Foorum on väga üldine ja levinud tegevus, kus osavõtjad postitavad tekste, aga ka faile, kui vaja. Idee on selles, et tekiks mingi suhtlus, üks postitus tingib teise, teine kolmanda jne (vt ekraanisalvestust "Foorumi kasutamine"). Et suhtlus foorumis oleks elavam, saab saata postitusi ka meiliaadressidele; meilikasti jälgitakse ilmselt järjepidavamalt. Iga õpetaja lootus on tekitada elav arutelu mõnel teemal. Kui see vabatahtlikult ei teki, siis on võimalik ka stiimuleid kasutada, näiteks postitusi hinnata. Hea hinne ikka meelitab.
Omaette eksemplar on "Uudiste foorum", mis asub kursuse üldosas. Seal peab foorum olema, kui see ära kustutada, siis Moodle tekitab ise sinna uue foorumi. Teine omapära on selles, et sinna saab postitusi teha vaid õpetaja, õppijad saavad seda foorumit ainult jälgida.
Et õppijatel oleks võimalus kursuse enda kohta küsimusi ja arvamusi esitada, siis on mõtekas lisada kursuse üldossa standardne "Kursuse foorum".
Vahendid võib jagada kolmeks:
- materjalid, mis luuakse õpikeskkonna vahenditega
- materjalid, mis on loodud mujal, kuid asuvad failide kogus Moodle serveris
- materjalid, mis asuvad teistes serverites
Vahetekst tekib täies ulatuses sisuossa. Sellega saab edastada teateid, lühijuhendeid, tähelepanuavaldusi jne. Samuti saab vahetekstiga kujundada sisuosa.
Valmismaterjalid on vaja paigutada Moodle keskkonna failide kogusse (vt ekraanisalvestust "Failide üleslaadimine"). Pange tähele, et kaustale "backupdata" pääseb juurde ainult õpetaja. Kui kasutada linke selles kaustas olevale materjalile, siis õppija neid materjale ei näe. Seega looge endale uued kaustad.
Failide kogus olevate failide kasutamiseks on vahendid "Link failile või veebilehele " , "Näita kataloogi" või "Lisa IMS Content Package".
Mugav on kasutada neid materjale, mis on teistes serverites ja millele saab lingi teha. Seda kasutatakse sageli videode näitamisel. Siin on aga oht, et aadressid võivad muutuda või materjalid lihtsalt ära kaduda. Linke tuleks aegajalt kontrollida.
Moodle õpikeskkond pakub mitmeid võimalusi luua tegevusi.
Jagame tegevused samuti kolmeks:
- üksiku õppija tegevused
- seltskondlikud tegevused
- koostegemised
Testid sisaldavad küsimusi, mis kogutakse küsimuste lattu. Testi ettevalmistamisel luuakse testi vorm, kus määratakse testi sooritamise tingimused - avanemise ja sulgumise aeg, lubatud katse arv, trahvid, vastuste ja kommentaaride esitamise aeg jne. Testi vormi lisatakse küsimused (vt ekraanisalvestust "Testi korraldamine").
Küsimused on omaette, neid võib kasutada erinevates testides ja samaaegselt ka mitmes testis (vt ekraanisalvestust "Küsimuste loomine"). Küsimustes paremini orienteerumiseks on sobiv need paigutada kategooriatesse.
Küsimusi on mitut tüüpi. Enamikele küsimustele saab ette anda õige vastuse, mis võimaldab vastuste automaatset kontrolli ja kiiret tagasiside andmist õppijale. Tagasiside tuleb õpetajal loomulikult endal välja töötada. Seega on testidega võimalik suurepäraselt korraldada õppeprotsessi, kommenteerida õigeid ja ebaõigeid vastuseid. See korraldamine nõuab päris põhjalikku läbimõtlemist ja palju aega, kuid on samal ajal ka huvitav tegevus. Võimalused, mida Moodle selleks pakub, on head, aga nõuavad läbikatsetamist. Päris täpset ettekirjutust on raske teha, sest need oleksid vaid ühe autori teatud valikud.
Ülesanded on tegevused, mis võimaldavad õppijal saata faile õpetajale hindamiseks ja õpetajal tehtud tööd kommenteerida ja hinnata.
Seltskondlikud tegevused eeldavad kõigi või vähemalt kahe õppija osalemist, sest nende ideeks on õppijate omavaheline suhtlus ja samuti suhtlus õpetaja ja õppijate vahel. Sellesse valdkonda kuuluvad foorum, sõnastik, valik jne.
Foorum on väga üldine ja levinud tegevus, kus osavõtjad postitavad tekste, aga ka faile, kui vaja. Idee on selles, et tekiks mingi suhtlus, üks postitus tingib teise, teine kolmanda jne (vt ekraanisalvestust "Foorumi kasutamine"). Et suhtlus foorumis oleks elavam, saab saata postitusi ka meiliaadressidele; meilikasti jälgitakse ilmselt järjepidavamalt. Iga õpetaja lootus on tekitada elav arutelu mõnel teemal. Kui see vabatahtlikult ei teki, siis on võimalik ka stiimuleid kasutada, näiteks postitusi hinnata. Hea hinne ikka meelitab.
Omaette eksemplar on "Uudiste foorum", mis asub kursuse üldosas. Seal peab foorum olema, kui see ära kustutada, siis Moodle tekitab ise sinna uue foorumi. Teine omapära on selles, et sinna saab postitusi teha vaid õpetaja, õppijad saavad seda foorumit ainult jälgida.
Et õppijatel oleks võimalus kursuse enda kohta küsimusi ja arvamusi esitada, siis on mõtekas lisada kursuse üldossa standardne "Kursuse foorum".
Last modified: Tuesday, 9 August 2011, 2:16 AM