Test kui eneseanalüüs või ka kui teadmiste kontrolli vahend kaasab üksjagu erinevaid Moodle siseseid kokkuvõtteid ilma, et andmeid peaks alla laadima. Samas eks nagu ka eelnevate tegevuste juures sai juba vaadatud, annab allalaadimine võimaluse neid andmeid analüüsida väga erinevalt. Lisaks saame seejärel teha ka erinevaid koondanalüüse, näiteks võrrelda testi tulemust sama mooduli eneseanalüüsi tagasisidega (vt Näide: Tagasiside õppematerjali). Tulemuseks võib olla lihtne graafik, kus ühelt poolt eeldame, et punktid tuleksid diagonaalile ehk siis õppija ei ole eneseanalüüsi käigus ennast ei ülehinnanud ega ka alahinnanud.



Millal kasutada?

Nagu eelnevalt põgusalt mainitud (sh varasemates moodulites), saab testi kasutada mitmeti. Näiteks eneseanalüüsiks, milles on esitatud tüüpvigasid selgitavad küsimused koos vastuste valikutega. Aga ka hinnatava komponendina, kus kontrollitakse mooduli/teema põhiselt teatud õpiväljundeid. Kui vaadata testiga seotud tegevuse lõpetatuste sätteid, siis ilmselt enamjaolt kasutame hinde saamise nõuet, aga siin on võimalik kehtestada ka "Nõua läbimiseks vajalikku hinnet", mis võib olla seotud lävendi täitmisega ja seega ei loeta testi lõpetatuks enne kui on saadud nõutud arv punkte (mitme soorituskatse korral). 



Pane tähele, et kui testi on juba sooritatud ja sa peaks soovima selle järgselt muuta siinseid sätteid, siis pead esmalt sooritamisvalikud avama. Samas võid sellega eemaldada ka hilisemaks õpianalüütikaks olulist statistikat (lõpetamise aeg). Sellega ei eemaldata soorituskatset ennast, vaid lihtsalt lõpetamisega seotud info. Sellest lähtuvalt peaksid muudatusi sisse viima ikka kursuse alguses või hetkel kui seda tegevust ei ole läbitud ühegi osaleja poolt. 

Kuidas andmeid alla laadida?

Enne kui vaatame andmete allalaadimise võimalusi, teeme põgusa ülevaate erinevatest testiga seotud raportitest, mida Moodle pakub. Esmalt, kui oled testi peal klikkinud, saad vaadata jooksvat tulemust läbi lingi "Testisoorituskatseid: <soorituste arv>".



Seejärel kuvatakse juba iga üksik soorituskatse koos küsimusepõhise ülevaatega/ajalooga. Pane tähele, et üleval olevad filtrid võimaldavad lihtsasti vaadata andmeid lähtuvalt erinevatest kriteeriumitest ning allosas on kuvatud ka üldine statistika testi sooritustest (nt kui see on hinnatav, antud näites annab selle testi sooritus maksimaalselt 5 punkti või siis 5% koguhindest). 



Antud raporti saab ka alla laadida. Valikus on taas nii *.csv kui ka *.xlsx ja mõned teised formaadid veel. Teeme näitena MS Excel allalaadimise.



Pane tähele, et esitatud on nii osaleja andmed kui ka sooritusandmed nagu algus/lõpp ning soorituse koguaeg, lisaks koondpunktisumma ja üksikute küsimuste punktid. Kuna see tabel ei sisalda grupi/rühma tunnust, saame enne allalaadimist selle valiku siiski teha või teha järelfiltreerimise juba tabelarvutusprogrammis, kus meil on lisatööleht õppija ja tema grupi tunnuse lõikes. Selle tabeli baasil saame aga luua võrdleva analüüsi näiteks eneseanalüüsiga (sama mooduli/teema ulatuses). 

Lisaks osalejapõhisele statistikale saame vaadata erinevaid testiga seotud aruandeid. Selleks liigu uuesti testi algvaatesse ning vali seadete menüüst soovitud raport.

  

Kui valik "Tulemused" või ka "Hinded" annab meile samasuguse lehe, mis eelnevalt, siis valik "Statistika" võimaldab analüüsida küsimuse raskusastet. 



See on jagatud kaheks eraldi sektsiooniks. Esmalt üldine osa, kus on näha kõikide katsete keskmised tulemused aga sellele järgnevalt jällegi üksiku küsimuse analüüs. Esitatud küsimuste grupid ning lisainfot (küsimuse põhiselt) saad kui klikid "Vaata detaile". Samas saame selle statistika ka alla laadida, mistõttu sektsioonist "Õppetesti struktuuri analüüs" valime sobiva formaadi ning klikime "Laadi alla". Näiteks MS Excel formaadis näeb tulem välja alljärgnev (sisaldab kahte töölehte, millest esimene üldine statistika ja teisel juba küsimusepõhine statistika). 



Kokkuvõte.
 Testi kasutamisel on õpianalüütika seisukohast väga palju erinevaid rakendusi. Näiteks üksiku testi vaade (sh tulemuste alla laadimine) võimaldab teha kokkuvõtteid õppija testisoorituskatse kestusest, hindest, tema ühe küsimuse miinimum ja maksimum punktisummast aga ka soorituse algus- või lõppajast lähtuvalt. Erinevate testide kombineerimisel (näiteks mooduli põhiselt) saame neid võrrelda eneseanalüüsi tulemustega. Testi kui tegevuse lõpetamise analüüsi, lähtuvalt selle kuupäevast, vaatame juba edasises sektsioonis koos teiste tegevustega. 

  

Viimati muudetud: esmaspäev, 25. oktoober 2021, 16.59 PM